Menu

قبوض اختصاصی

قبوض شناسه‌دار اختصاصی چیست؟

قبوض شناسه‌دار اختصاصی یک سرویس نوین و کارآمد در حوزه خدمات پرداخت مبتنی بر کارت است، این قبوض همانند قبوض خدمات عمومی (آب، برق، گاز، تلفن) دارای شناسه قبض و شناسه پرداخت و قابلیت پرداخت الکترونیک می‌باشد با این وجه تمایز که صدور آن برای تمام کسب و کارهای تجاری و خدماتی که خواهان صدور قبض اختصاصی برای کسب‌وکار خود هستند امکانپذیر می‌باشد. مجموعه‌هایی که از خدمات قبوض شناسه‌دار اختصاصی استفاده می‌کنند، در زمان اعلام مطالبه خود به مشتری، شناسه قبض و شناسه پرداخت متناظر با آن پرداخت را هم به مشتری اعلام نموده و مشتری می‌تواند از طریق گوشی تلفن همراه یا سامانه اینترنتی، قبض مورد نظر را پرداخت نماید. به عبارت دیگر صادرکننده قبوض شناسه‌دار با استفاده از این سرویس یک دستگاه پوز از راه دور خواهد داشت و مطالبات خود را به راحتی بصورت غیرحضوری وصول می‌کند.

 

موارد کاربرد: فروشگاه‌های کالای اقساطی، قرض‌الحسنه‌های رسمی و خانوادگی، مجتمع های مسکونی و تجاری که شارژ ماهیانه پرداخت می‌کنند، موجرین وسایل و تجهیزات اجاره‌ای، کسب و کارهایی که دریافت اشتراک هفتگی یا ماهیانه دارند و ...

 

شرایط مورد نیاز

1- داشتن محل کار ثابت تجاری و یا اداری الزامی است.

2- رعایت قوانین عمومی کشور و قانون تجارت الکترونیک جمهوری اسلامی ایران.

3- عدم منع فعالیت از نظر نظام بانکی کشور.

4- ارتباط بین زمینه فعالیت اعلام شده و شرح فعالیت‌های مشخص شده در مجوزهای شغلی.

 

مدارک مورد نیاز:

1- کپی برابر با اصل کارت ملی و شناسنامه

2- کپی برابر با اصل پروانه کسب یا اجاره‌نامه یا سند مالکیت محل‌کار

3- تکمیل و امضای قرارداد پذیرندگان در سه نسخه

 

مراحل راه‌اندازی:

1- این سرویس در حال حاضر فقط برای دارندگان کد‌پایانه درگاه پرداخت اینترنتی و یا موبایلی شرکت پرداخت الکترونیک سامان، PSP دارای مجوز از بانک مرکزی ج‌اا قابل استفاده و بهره‌برداری است.

2- در صورتی که در حال حاضر از این شرکت کد پایانه ندارید، ابتدا از اینکه شرایط و مدارک فوق را دارید اطمینان حاصل نموده و سپس درخواست خود را برای اخذ کد پایانه‌، از طریق کانال‌های ارتباطی در صفحه تماس با ما ثبت نمایید.

3- در صورتی که قبلاً موفق به اخذ کد پایانه شده‌اید برای فعال‌‌سازی سرویس ابتدا از طریق اینجا ثبت‌نام نمایید.

4- پس از ورود به پنل کاربری درخواست خود را مبنی بر تأیید کد پایانه و مشخصات پذیرنده ضمن ارسال مدارک ثبت نمایید.

5- در صورت تأیید مدارک شما از طرف مدیر سامانه و ثبت کد پایانه، امکان صدور صورتحساب فراهم می شود و از آن پس می‌توانید مطابق با راهنمای پنل کاربری نسبت به ایجاد مشترک، صدور و ارسال صورتحساب اقدام نمایید.

6- برای پرداخت قبوض شناسه‌دار اختصاصی هم می‌توانید از طریق اینجا اقدام نمایید.

7- پرداخت قبوض، علاوه بر سامانه eghabz.com از طریق اپلیکیش تراسان هم امکانپذیر است.

8- مبلغ قبوض پرداخت شده مطابق با قوانین شاپرک بصورت مستقیم به شماره حساب پذیرنده (صادر کننده قبض) واریز می‌گردد.

9- هزینه راه‌اندازی رایگان بوده اما برای پرداخت قبوض 500 تومان از پرداخت کننده کارمزد دریافت می‌شود.

 

دی ان ان